Bijzondere regeling

In de gemeente Doetinchem wordt het afval gescheiden ingezameld om het zo goed mogelijk te kunnen hergebruiken. Omdat de gemiddelde hoeveelheid restafval per inwoner inmiddels dusdanig laag is, wordt restafval eens in de vier weken opgehaald. Voor inwoners met veel luierafval, incontinentiemateriaal en/of medicinaal afval zou dit aantal ledigingen onvoldoende kunnen zijn. Zij kunnen een aanvraag doen om gebruik te maken van een 'bijzondere regeling'. Op deze pagina beschrijven we de voorwaarden en mogelijkheden.

Bijzondere regeling luiers

Je komt voor deze bijzondere regeling in aanmerking wanneer je twee kinderen jonger dan de zes jaar hebt. Wanneer je aanvraag wordt goedgekeurd ontvang je een pasje voor een ondergrondse container. Hiermee kun je gratis uw luierafval storten, met een limiet van zes stortingen per vier weken. Dit staat gelijk aan de inhoud van een container.

Bijzondere regeling incontinentiemateriaal

Voor de bijzondere regeling incontinentiemateriaal dien je een aankoopbon bij te voegen of een verklaring van een arts waarin verklaard wordt dat je veel incontinentiemateriaal hebt. Wanneer jouw aanvraag wordt goedgekeurd, nemen wij contact met je op om samen vast te stellen wat in jouw situatie de beste oplossing is.

Bijzondere regeling medicinaal afval

Voor de bijzondere regeling medicinaal afval dien je een verklaring van een arts bij te voegen, waarin verklaard wordt dat je veel medicinaal afval hebt. Wanneer je aanvraag wordt goedgekeurd, nemen wij contact met je op om samen vast te stellen wat in jouw situatie de beste oplossing is.

Aanvragen

Als je gebruik wilt maken van deze regeling vul dan het aanvraagformulier in.

Digitaal aanvraagformulier Bijzondere regeling restafval

Vragen of meer informatie

Heb je vragen of wil je meer informatie over de bijzondere regeling? Neem dan contact ons op door te mailen naar meldpunt@buha.nl of te bellen naar (0314) 377 444.